top of page

מסר חודשי מאי 2023 – לסמוך על הדרך

Updated: May 26, 2023


לא רק שזהו חיזוק והמשך ישיר למסר של חודש שעבר, אחד הקלפים אפילו חזר - קלף 2 מטות מדבר על תהליך של עבודה פנימית, למידה עצמית, מסע של חיבור והיכרות עם עצמינו, של גילוי הפוטנציאל שבנו, מסע בו אנו רוכשים ידע וכלים, מכירים בחוזקות ובחולשות שלנו, על מנת שנהיה בשלים ומוכנים לתפקיד / זוגיות / פרויקט / הדבר הזה שאנחנו רוצים. חלק מהתהליך זה גם להתמודד עם אתגרים, פחדים, חוסר ביטחון, להפסיק לחפש אישורים, לצאת מאזור הנוחות, לבחון איפה טעיתי בעבר ומה צריך לתקן על מנת לא לחזור על אותן טעויות, הפעם להתמודד עם דברים ולא להימנע ולהתחמק. אולי להגיע להבנה שלבד אי אפשר וצריך לקחת עזרה / יעוץ / טיפול / הכוונה. לפעמים זו ההבנה שיש דברים / דפוסים / אנשים מסוימים שאני חייבת לשחרר על מנת להתקדם. או אולי ההבנה שצריך להרפות מהלחץ, מהרצון לשלמות, לתת לדברים לקרות בקצב שלהם ולמצוא את הדרך הנכונה עבורי להגיע אל המטרה. לפעמים אני נורא רוצה ונואשת למשהו שאני משקיעה את כל כולי בו ועסוקה רק בזה, ובסוף, תוך כדי התהליך אני שוכחת למה רציתי את זה מלכתחילה ומה באמת אני רוצה להשיג. לכן לפעמים חשוב גם לעצור מדי פעם ולקחת הפסקה מה"מרדף", מהעשייה, על מנת לבחון את צעדינו, לקבל מנוחה ולצבור כוחות מחודשים ואולי כתוצאה מכך לקבל גם פרספקטיבה חדשה ולשנות גישה. החשוב הוא לא למהר ולעשות דברים בחיפזון, לא בלחץ ולא מתוך נואשות. לוותר על מאבקים פנימיים וחיצוניים ולסמוך על הדרך. ליהנות מהלמידה, מההתפתחות, מההכרות העמוקה יותר עם עצמינו, עם תחומים חדשים. אולי במשך תקופה ארוכה נורא רציתי שהאקס יחזור, אבל תוך כדי התהליך הבנתי שזה לא הוא שכ"כ רציתי, אלא את מה שהוא העניק לי.

אולי נורא רציתי זוגיות חדשה כי חשבתי שזה מה שיפתור לי את כל הבעיות, שזה יעניק לי ביטחון, יציבות ואהבה, אבל אחרי שנכנסתי לזוגיות גיליתי שחיי לא השתנו כפי שחשבתי, מכיוון שבתוכי יש עדיין שדים, חסמים, דברים לא פתורים, חוסר יציבות וחוסר באהבה עצמית.

לשחרר את התסכול ואת האכזבה ולהבין שאת נמצאת בתהליך.


כפי שהתקבל במסר של חודש שעבר – אם ניכנס לזוגיות / קריירה חדשה מבלי שעבדנו על מה שצריך / מבלי ששחררנו את החסימות שיש לנו בנושא ומעכבות אותנו, מה שנשיג לא יחזיק לאורך זמן / לא יהיה בטוח או יציב. גם אם לפעמים נהיה כבר מתסכל, מאתגר או משעמם, להמשיך להאמין ולהתמיד כי את בדרך הנכונה.


כמו איזה בעל חיים כדאי לנו להתנהל החודש?


גמל / נאקה – הגמלים עוברים מסעות במדבר וצוברים שומן בדבשת שלהם, כשם שבני ישראל עברו במדבר מסע, עד שהיו מוכנים ובשלים להיכנס לארץ ישראל, ותוך כדי גם עברו שיעורים, צברו ידע וכלים דג – "לזרום עם הגלים", לוותר על מאבקים, ולתת לדברים לקרות





bottom of page