top of page

מסר חודשי - יוני 2023 - לדעת לנתק את הרגש

Updated: Jun 9, 2023


היו לנו שני קלפים מהמסר של חודש אפריל שחזרו על עצמם בחודשיים האחרונים – קלף 2 מטות שחזר גם בחודש שעבר וקלף הצדק שחוזר עכשיו. מה שאומר שהמסר עדיין תקף, יש משהו שמעכב את ההתפתחות האישית שלנו וככל הנראה לא כולנו פתרנו אותו. שלא תבינו לא נכון, אתן בדרך הנכונה, אתן מודעות לפוטנציאל שלכן, יש לכן תוכניות ומטרות, רעיונות טובים, צריך רק לעבוד על מה שמעכב וחוסם.

כדאי לתכנן ממש את הצעדים שלכן לטווח הארוך. לשפר / לתקן את מה שמונע מאיתנו להתקדם, את מה שמעכב את ההתפתחות שלנו, גם אם זה אומר לוותר על המוכר והידוע. לשנות גישה, לשנות תפיסה.

לפעמים אנחנו נאחזים במשהו / מישהו כי יש לנו חסך רגשי, מטענים מהעבר, צורך באהבה, יציבות, אישורים... קשה לנו לשחרר, אנחנו הופכים לפגיעים ותלותיים. שיקול הדעת שלנו מתערער. קל להפעיל עלינו מניפולציות רגשיות. אם לדוגמא אני מחפשת זוגיות, כמעט כל אחד שממלא לי את החסך הזה יראה לי כאופציה. אז אם בעבר הלכנו יותר אחרי הלב ופעלנו בעיקר מהרגש, כעת דרושה חשיבה יותר קרה. להיות שקולות ומחושבות, לדעת למי להאמין ועל מי לסמוך, כן לסמוך על עצמכן. לדעת לנתק את הרגש כשצריך.. ואת מה שלא ניתן לתקן לדעת לחתוך / לנתק מחיינו. כשם ששוקלים כל הזמן בשמיים את מעשינו, ועל פיהם חורצים את גורלנו, כך גם אנחנו צריכים, מדי פעם לעצור, ולבחון את התנהלותנו. לקחת אחראיות על ההחלטות והמעשים שלנו. לשמור על איזון בין חומר לרוח, בין הגיון לרגש. לשמור על יושר והגינות, גם כלפי עצמינו וגם כלפי אחרים. (ויחד עם זאת גם לא להיות תמימים ולצפות שכולם יהיו ישרים כמונו). גם אי מימוש של עצמינו ושל הפוטנציאל שלנו הוא חוסר הגינות כלפי עצמינו, כלפי הנשמה שלנו. לדוגמא, אם אני במערכת יחסים שלא טוב לי בה, הצעד הראשון יהיה קודם כל להיות כנה עם עצמי ולהודות שלא טוב לי ושאני נאחזת במשהו מהסיבות הלא הכונות, הצעד השני יהיה להתגבר על הפחדים והחששות ולדבר עם בן הזוג, לבדוק אם ניתן לעבוד על זה, אולי גם ללכת ליעוץ / עזרה מקצועית, אם ניסינו הכל ולא ניתן לתקן, הצעד האחרון יהיה לדעת לנתק את הרגש, לפעול בהיגיון וקור רוח ולשחרר את הקשר מחיינו, כי הוא מכביד ומעכב אותנו. אותו דבר עם מקום עבודה שלא טוב לנו בו. עם כמה שזה לא פשוט, ברגע שנדע לשחרר, גם משהו בחיינו ישתחרר וייפתחו בפנינו הזדמנויות חדשות. להיות כנים עם עצמינו זה גם להבין מאיזה מקום אנחנו פועלים. האם אני עושה דברים רק כדי להוכיח משהו? האם אני פועלת (או לא פועלת) מתוך כוונה לרצות, מתוך חוסר כלשהו, מתוך הפחד לאבד?

כיצד קלפי החפצים מחזקים את המסר?

מצנח – שני תפיסה, שחררי את מה שמכביד על ההתפתחות שלך, ויאללה תתחילי לרחף

טרקטור – זכרי, שבסוף כל תהליך של עבודה מגיע שלב הזריעה, צמיחה, התחלה חדשה


bottom of page