top of page

מסר חודשי אפריל 2024 - מחניכה למאסטרית

Updated: Apr 5, 2023


לפעמים אנחנו כל כך רוצים / מתלהבים ממשהו שאנחנו מנסים להגשים אותו בטרם עת, לפני שאנחנו מוכנים או בשלים אליו. מתעלמים מכל מיני בעיות, נחפזים, מעגלים פינות... ואז אנחנו מגלים שהמציאות שאנחנו רוצים היא לא בהכרח מציאות החיים.


אם את רוצה שהמטרה / תוכנית / הדבר שאת חפצה בו יהיה יציב, בטוח ולאורך זמן צריך גם להשקיע בו את המאמצים ואת הזמן. אי אפשר להפוך למאסטרית לפני שהייתי חניכה.


אם נפעל בטרם עת, לפני שאנו בשלים / מוכנים, או שניכשל או שנשיג תוצאה חלקית. צריך למצות את המרב מהתהליך להשגת המטרה, ללמוד מהמסע, לבחון את צעדינו להמשך, לבדוק מה אפשר ללמוד ולתקן מטעויות העבר, לרכוש מיומנויות וכלים, להבין במה אנחנו טובים ובמה נצטרך יעוץ / עזרה, לגלות פוטנציאלים שטמונים בתוכנו, להתחיל להאמין בעצמינו.


לא נציע את עצמינו לתפקיד ניהולי מבלי שצברנו ניסיון בחברה, מבלי שאנחנו מכירים אותה לעומקה, מבלי שהיינו לפני כן בתפקידים זוטרים יותר, גם אם אנחנו מאד טובים בניהול, מאד אוהבים את המקצוע ונורא נורא רוצים.


פעם בכמה זמן לעצור ולבחון את התנהלותנו, האם אנחנו שלמים עם כל מה שאנחנו עושים? האם אנחנו מצליחים להביא את עצמינו לביטוי? האם אנחנו כנים עם עצמינו? יודעים לעצור / לחתוך את מה ומי שמפריע לנו להתפתח / להתקדם? לא נותנים לפחדים / חששות / אף אחד לכבול אותנו? האם אני פועלת ביושר והגינות, כלפי הסביבה וגם כלפי עצמי? והאם אני מתערבת כאשר ידוע לי על חוסר הגינות כלפי אחרים?


אם קיים חוסר איזון בחיינו / בתוכנו, אף פעם לא מאוחר לעבוד על זה, על מנת לשפר את העתיד. למשל איזון בין רוחניות לחומריות. אם אני יותר מדי רוחנית מבלי שאכפת לי מחומריות וכסף, לא אוכל להתקיים כראוי, מנגד, לא להיות כל הזמן במרדף אחרי כוח, כסף ודברים חומריים, ולוודא שבדרך למטרה שלי אני לא רומסת / פוגעת באחרים.


כנ"ל זוגיות שאינה מאוזנת. כאשר צד אחד תמיד משקיע יותר, הוא הנותן, המתפשר, המוותר... אם יש דרך לתקן, להביא לאיזון, לקבל עזרה, יעוץ זוגי... אם כבר ניסינו הכל, לדעת לחתוך ולא להתעקש על משהו שלא בריא או טוב לנו.


חשוב לא להתייאש ולוותר מהר מדי, לא להתעייף או לאבד עניין. אם משהו לא מצליח, לדעת שהכל חלק מתהליך הלמידה. לא להיות אימפולסיביים, לא לקפוץ מדבר לדבר, לא לאבד את ההתלהבות, כי אין לי כוח או את האומץ להשקיע בדבר הזה שאני רוצה.


אולי אני נורא רוצה זוגיות וכביכול אני עושה את כל מה שצריך, נמצאת באפליקציות, יוצאת לדייטים, אבל בתת מודע יש אמונה מגבילה שזוגיות תיקח לי את החופש שלי, אז במקום לעבוד על זה אני אמצא תירוצים (גם בלי שאני מודעת לכך) ואמשיך לעבור מדייט לדייט ולחפש זוגיות, במקום לעצור, לבחון מה לא עובד, להבין מה הבעיה ולהשקיע בעבודה פנימית.


בחג הפסח אנחנו עסוקים בניקיונות, אך ניקיון הוא לא רק פיזי. זה הזמן להיפטר לא רק מחפצים, אלא גם מהרגלים ישנים, חסימות, אנשים מסוימים, פחדים, כל דבר שמעכב אותנו מלהשיג את מה שאנחנו רוצים.



bottom of page