top of page

מסר חודשי אוגוסט - להפוך משבר להצלחה

Updated: Sep 3, 2022

את עוברת או עברת ניסיון כואב / משבר / אתגר, תחושה שמישהו תקע לך סכין בגב. מבחינתך הכל היה בסדר (אולי היו סימנים שהתעלמת מהם) ואז פתאום חרב עליך עולמך (עבודה, זוגיות, משפחה, חברים...?) ונשארת עם תחושה שעבדו עליך, מעלו באמון שלך, לא היו כנים איתך עד הסוף.

למרות זאת, חלקכן הייתן מוכנות לסלוח, למחול, לנסות שוב, האמנתן שתהיה עוד הזדמנות. קשה לשחרר את העבר, להמשיך הלאה, אך כעת מגיעות להשלמה שכנראה שמה שהיה כבר לא יחזור (לא בהכרח אדם ספציפי אלא אולי גם סוג הקשר שהיה).

לפעמים רק דרך כאב וסבל אנחנו עוברים את השיעור שאנחנו אמורים לעבור, וכשאנחנו מתעלמים מסימנים ורמזים היקום יגרום לנו להבין אותם בדרך הקשה. אך בלעדיהם אין צמיחה והתפתחות. אף ניסיון הוא לא לשווא ונועד לכוון אותנו למסלול הנכון שבו אנחנו צריכים להיות, בין אם מבחינה זוגית או עסקית.

הזיכרון לא יימחק, הכאב לא נעלם לגמרי, אבל אסור לנו לתת לו לשלוט בנו. אי אפשר לחיות בחשש תמידי מהעתיד בגלל צלקות מהעבר.

ההתפתחות תהיה הכי מועילה, אם לא נתעלם מהטעויות שעשינו, מהרגשות שלנו, נשתמש בניסיון הכואב כדי לגדול ממנו ולקחת ממנו השראה. ננסה להבין למה עברנו את מה שעברנו, נפיק לקחים ונשתמש בזה לטובתנו, למנף את עצמינו.

אם למשל פוטרנו ממקום עבודה, או נכשלנו בעסק שהיה, נדע בזכות מה שעברנו מה לא לעשות בעבודה או בקריירה החדשה, אם זו הייתה זוגיות שהסתיימה, נדע כעת איך להתנהל בזוגיות חדשה, או לא להיכנס לזוגיות עד שלא נאהב קודם כל את עצמינו.

אולי גם לחלוק את הידע והניסיון שלנו עם הסביבה, על מנת לעזור לאחרים. זה הזמן ליצור משהו חדש ומואר מתוך החושך שהיה. למה שעברתן הייתה הרי מטרה. לטפל / למנף אחרים, לכתוב על זה שירים או סיפורים, בלוג, להעביר סדנא או הרצאה...

אם הכרתן מישהו חדש, גם שם לחלוק ולשתף, לא לפחד להסביר שאתן חוששות כי אתן פגועות מהעבר, שקשה לכן להיפתח בגלל מה שעברתן. אנשים לא יכולים לנחש מה אתן מרגישות ועלולים לחשוב שזה בגללם, למרות שזה בכלל לא קשור אליהם.

החשוב הוא לא להתפזר ולהתמקד בדבר אחד. ייתכן וחלקכן מעמיסות על עצמכן עיסוקים שונים בכוונה, בחיבור למסר הקודם, אולי מעסיקות את עצמכן בהרבה דברים / דייטים כדי להתחמק מפוטנציאל חדש שקיים כרגע לקריירה / זוגיות.

גם אם תפגשי בחור טוב, אולי תגידי לעצמך כדאי להמשיך לנסות, אולי יהיה מישהו טוב יותר, במקום להתרכז ולהשקיע במה שיש, ולהפוך את זה להכי טוב. חיפוש מתמיד אחר האחד, כתירוץ לא להתמודד ולהתחייב למי שיכול להיות האחד.

אחרי שהגענו כבר להשלמה עם העבר, זה הזמן לאיחוי, לריפוי, לאיסוף השברים, להעז לפתוח שוב את הלב, לשיקום, להתחיל משהו חדש, חזקות יותר וחכמות יותר.

זכרו שזהו מסר קולקטיבי לרוווקות ולכן לא יכול להיות מדויק עבור כולן. היו עם ראש פתוח, קחו ממנו את מה שרלוונטי לכן 💗


bottom of page