top of page

💤 טיפים להירדמות אחרי פרידה 💤

Updated: Apr 16, 2022


אז כמו שאנחנו יודעות, אחד הקשיים שקיימים אחרי פרידה, הוא הקושי להירדם בלילה.

ובכלל, כולנו סובלים מדי פעם מנדודי שינה ואין מישהו שלא חווה לילה לבן. כמה זה מתסכל, אה?


לשינה טובה יש חשיבות גדולה והשפעה על בריאותינו, אז הנה כמה טיפים שיכולים לעזור:


- נשימות

סיגרו את הפה וקחו שאיפה מהאף למשך 4 שניות, עצרו את הנשימה ל-7 שניות, נשפו באיטיות דרך הפה למשך 8 שניות. חזרו על הפעולה עד 4 פעמים. (זה אמור להספיק).

את שיטת ה 4-7-8 פיתח ד"ר אנדרו ווייל מאוניברסיטת הרווארד. הרעיון הוא שהריאות מתמלאות בחמצן עודף וזה משפיע על מערכת העצבים ומביא לרגיעה והירדמות מהירה. בשביל שזה יעבוד, צריך לנסות ולהתרכז רק בנשימות ולא לתת למחשבות לנדוד או להיות עסוקים במשהו אחר תוך כדי. כמובן שלא מתאים למי שיש אסתמה / בעיות נשימתיות.


- הסחת דעת למוח

כשהמוח לא ישן גם הגוף לא.

אם הפרידה היא טרייה, סביר להניח שמדיטציה יהיה לך קשה לעשות, כי את נסערת ואי אפשר לשלוט במחשבות שרצות בלי הפסקה, במקרה הזה אולי יהיה עדיף להקשיב לדמיון מודרך או לתרגל מיינדפולנס, כאשר את מפנה כל פעם את תשומת הלב לאיבר אחר בגוף, החל מכפות הרגליים ועד הראש. הרפי גם את השרירים תוך כדי.

אפשר לספור אחורה או לדמיין חפצים רנדומליים (שלא מעוררים רגש כלשהו). כל דבר שמסיח את תשומת הלב ממחשבות טורדניות.


- תנאי שינה אופטימליים

אז מלבד המובן מאליו, מזרן טוב ונוח, מצעים שנוחים ונעימים לך, טמפרטורת חדר נוחה (חשוב שלא יהיה קר או חם מדי), צריך לשמור על שעת השינה הקבועה, כי אם משחקים עם השעון הביולוגי של הגוף פשוט לא נרדמים.

בנוסף לכיבוי אורות וסגירת תריסים, יש עוד משהו חשוב שמאד מאתגר לרובינו – כיבוי המסכים. האור שיוצא ממסך הטלפון / מחשב / טלוויזיה מבלבל את הורמון השינה מלטונין, שאחראי על השעון הביולוגי, לכן כדאי לכבות קצת לפני, ואולי בזמן הזה לעשות את הטיפים הקודמים.


- אכילה ושתייה

זלילה וארוחות לפני השינה גורמים לפעילות מוגברת של מערכת העיכול וזה עשוי לשבש את השינה.

גם מאוכל ושתייה שמכילים קפאין, כמו קפה, תה, קולה, שוקולד, כדאי להימנע מספר שעות לפני השינה כי הם מעוררים. יחד אם זאת גם לא ללכת לישון על קיבה ריקה.

אז מה כן אפשר ועוזר?

מוצרי חלב, דבש, אגוזים, בננה, מיץ דובדבנים


- יומן שינה

אם נקדיש כמה דקות לפני השינה לשפוך ליומן את אירועי היום, את המחשבות, החרדות והטרדות שלנו, זה ינקה את הראש, יקל על הנפש ויעזור להירדם.


מאחר והשינה משפיעה על התפקוד שלנו, על המערכת החיסונית שלנו, על הבריאות הפיזית והנפשית שלנו, במידה ושום דבר לא עוזר וזה נמשך הרבה זמן, כדאי לעשות בדיקות / לפנות לעזרה מקצועית.


ליל מנוחה 💙




bottom of page