top of page

ט̳י̳פ̳י̳ם̳ ̳ל̳ז̳י̳ה̳ו̳י̳ ̳מ̳ע̳ר̳כ̳ת̳ ̳י̳ח̳ס̳י̳ם̳ ̳ר̳ע̳י̳ל̳ה̳ ̳/̳ ̳ה̳ר̳ס̳נ̳י̳ת̳


רובנו חווינו קשר רעיל לפחות פעם אחת בחיים. זה אולי יפתיע, אבל להשתחרר מקשר כזה הרבה יותר קשה מאשר מקשר בריא, יציב, רגיל... לאחרונה שמענו סיפורים על נישואיהם המוזרים של ג'וני דפ ואמבר הרד. הרבה אנשים נכנסים / נשארים בקשרים מסיבות לא נכונות. זה יכול להיות בשל ערך עצמי נמוך, בגלל חרדת נטישה או פשוט כי לזה הם רגילים (כמו במקרה של ג'וני דפ, שגם בילדותו ספג התעללות).

אז איך תזהי מערכת יחסים כזאת?

- דומיננטיות / שליטה כאשר יש צד אחד שחייב להיות תמיד בשליטה. מרחיק אותך מהמקורבים לך ורוצה שתהיי רק איתו, מקנא לך, קשה לו עם זה שאת שמחה או מצליחה. מקטין אותך ומוריד אותך מהתוכניות / חזון שלך. אולי שולט באיך שאת מתלבשת ולאן ועם מי את הולכת. זה יהיה מלווה בהתעללות / אלימות מכל סוג שהיא - פיזית, כלכלית, מינית או רגשית, שיכולה לפעמים להיות כואבת יותר מאלימות פיזית ולא תמיד אנחנו מבינים שזה מה שאנחנו עוברים.

- חוסר אמון בגידה היא מובן מאליו, אבל יש גם בגידות באמון, שקרים, סודות, הסתרות... אם את לא מרגישה יציבות וביטחון בקשר (שהוא לא בתחילת דרכו), אם את כל הזמן בספקות, הרהורים ודאגות, אם את לא שקטה, אם את לא נרדמת בלילות מרוב מחשבות.

- תלות כאשר צד אחד תלותי באחר, מסדר את הלו"ז שלו לפי האחר, מבטל את תוכניותיו למען האחר, יושב ומחכה לשיחה / הודעה. רואה את הצד השני כמרכז עולמו. זה הצד שבדרך כלל דואג, מטפל, נותן ונותן, מרצה, מתפשר, מוותר... מתקשה להציב גבולות ומתקשה לנתק את הקשר.

- אגו זה יכול להיות מישהו שמרוכז בעצמו, לא מסוגל לקבל ביקורת או אשמה. מישהו שבטוח שרק הדרך שלו נכונה. חושב שרק הוא יודע הכל, שהוא תמיד צודק. כשיש חוסר תקשורת מכיוון שצד אחד מצפה מהצד השני שיהיה קורא מחשבות – שיבין וידע מה הוא רוצה ומה הוא מרגיש וכשזה לא קורה הוא מתעצבן או עושה silent treatment. זה יכול להיות מישהו שמתחשבן איתך וזוכר לך את כל טעויות העבר.

- היעדר הפריה הדדית המטרה של מערכת יחסים היא להתפתח, לגדול ולצמוח יחד. ללמוד וללמד, להיות שם אחד בשביל השני, לעודד ולתמוך בתוכניות אחד של השני. לשמוח בהצלחות של הצד השני ולא להקטין או לזלזל בחלומות ובמטרות שלו.

הדבר הכי חשוב זה מה שאת מרגישה ויודעת עמוק בפנים. אם הרגשת את הצורך לקרוא, אם ש לך ספקות, אם הסביבה אומרת לך שמשהו לא בסדר, אם יש כל הזמן דאגות ודרמות, האמיני לי שטוב יותר להיות לבד מאשר במערכת יחסים כזאת. עם הזמן את רק נהיית יותר מתוסכלת ונהיה יותר רע. תזכרי שמגיע לך יותר! 💟


bottom of page