top of page

✶ 🎀 אשת החודש – סאנה מרין 🎀 ✶

סאנה מירלה מרין הייתה לצעירה מבין ראשי הממשלה המכהנים בעולם והצעירה ביותר בהיסטוריה של פינלנד, בעת בחירתה כראש ממשלת פינלנד לפני 3 שנים.


מינויה לראש הממשלה עורר עניין רב בעולם, גם משום שבאותה העת הונהגה הקואליציה בפינלנד על-ידי

לא פחות מחמש נשים, ולארבע מהן טרם מלאו אז 35. (לנו נותר רק לקוות...) היא נולדה ב-1985 (בת 36) בהלסינקי למשפחה עם בעיות כלכליות ואבא אלכוהוליסט. ההורים התגרשו בצעירותה והיא גודלה על ידי אמה ובת זוגה. תקדים נוסף ששייך לה – ראש הממשלה הראשונה שגדלה במשפחה חד-מינית.


תוך כדי הלימודים בתיכון היא עבדה במאפייה, בסופרמרקט ובחלוקת עיתונים.

בזמנה הפנוי בילתה בכנסייה המקומית.


ב-2012 היא קיבלה תואר ראשון במדעי הניהול וכמו כן נבחרה למועצת העיר טמפרה, לשם עברה לגור בגיל 18 עם בן זוגה לצורך לימודי התואר. בין השנים 2013 – 2017 הייתה ראש העיר. ב-2015 נבחרה לפרלמנט הפיני. ב-2017 היא קיבלה את התואר השני במדעי הניהול. ביוני 2019 מונתה לשרת התחבורה והתקשורת וחצי שנה אחרי, בדצמבר, נבחרה לרשות הממשלה במסגרת המפלגה הסוציאל-דמוקרטית. סאנה עדיין מתגוררת בטמפרה עם בן זוגה מגיל 18, מרקוס רייקונן (לו נישאה באוגוסט 2020) ועם בתם, לצד המעון הרשמי בהלסינקי. כמובן שהיו הרבה שהתנגדו למינויה של סאנה כראש ממשלה, ופקפקו ביכולת שלה להנהיג את ארצה, אך היא הוכיחה שאין קשר לגיל, מין, דת, רקע...


עם תחילת כהונתה היא הודיעה שהיא מתכוונת לשפר את זמינות החינוך לגיל הרך במדינה, בה קיים חינוך חינם חלקי לילדים מגיל שנה. היא סייעה לפינלנד לצלוח היטב את משבר הקורונה בעזרת סגר חריף והגבלות חמורות, הצליחה להפוך את המפלגה הסוציאל-דמוקרטית הפינית לפופולרית ביותר לפי הסקרים, ושוברת שיאי תמיכה. לאחר פלישתה של רוסיה לאוקראינה, פינלנד הודיעה רשמית על כוונתה להצטרף לברית נאט"ו, הידקה את היחסים עם בריטניה והחליטה לספק סיוע לאוקראינה. סביר להניח שרובינו כלל לא שמענו עליה, עד שעלתה לכותרות לפני מספר חודשים, כאשר החלו להתפרסם ברשת סרטונים שלה רוקדת, שותה וחוגגת עם חברים במסיבה, סרטונים שעוררו סערה והביאו להרבה ביקורות, על כך ש"העזה" לבלות עם חבריה כמו אדם נורמטיבי, אך גם לצד לא מעט מחמאות.

היא לא התעניינה בפוליטיקה בצעירותה, ובטח שלא חלמה על להיות יום אחד ראש ממשלה. בעבר היא אמרה: "אני גאה מאוד בפינלנד, "כאן ילד ממשפחה ענייה יכול לקבל חינוך ולהשיג את מטרותיו בחיים. קופאית יכולה להפוך אפילו לראש ממשלה". וגם את יכולה! להיות ולהשיג את מה שאת רוצה, אם מספיק תרצי ומספיק

תאמיני בעצמך. אני מאמינה בך!



bottom of page