top of page

אשת החודש – אופרה ווינפרי


מנחת טלוויזיה, שחקנית, סופרת ואשת עסקים אמריקאית. נולדה ב-1954 במיסיסיפי, להורים שהיו בני נוער עניים ולא נשואים. שמה המקורי היה ערפה (גיסתה של רות המואביה), אך בגלל קשיי הגייה נקראה "אוֹפְּרָה".

היא חוותה ילדות קשה. עברה מספר משפחות אומנה, עד שהגיע לפנימייה, אך גם משם נזרקה בשל מחסור במיטות. בנעוריה עברה מספר מקרי אונס, ובגיל 14 נכנסה להריון לא רצוי. תינוקה שסבל מבעיות בריאותיות נפטר כעבור שבועיים.

למרות כל מה שעברה, היא לא נתנה לכך להשפיע על חייה. ב-1972 זכתה בתחרות יופי, "מיס טנסי השחורה", ושנה לאחר מכן, בגיל 19, התקבלה לעבודה כשדרנית חדשות בתחנת טלוויזיה מקומית בנשוויל, טנסי. ב-1976 עברה לבולטימור, מרילנד, והגישה את חדשות השעה 18:00. כעבור שנתיים החלה להגיש תוכנית אירוח מקומית.

ב- 1984, שנה אחרי שעברה לגור בשיקגו, התחילה להגיש תוכנית בוקר מקומית. שנתיים לאחר מכן, התוכנית "המופע של אופרה ווינפרי" החלה להיות משודרת בפריסה ארצית וזכתה לפופולריות ולהצלחה רבה במשך שנים, עד 2011, כאשר ווינפרי הודיעה על סיום דרכה של התוכנית אחרי 25 עונות, בשל השקת ערוץ טלוויזיה חדש משלה בכבלים. הערוץ OWN (Oprah Winfrey Network) החל את שידוריו בתחילת השנה החדשה (1.1.2011) והיה רגע חשוב בתחום הטלוויזיה - לראשונה מגישת תוכנית אירוח משתלטת על ערוץ שלם.

כשחקנית הופיעה במספר סרטים וסדרות, ביניהם "הצבע ארגמן" של סטיבן ספילברג ב-1985, עליו הייתה מועמדת לפרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר, בתפקיד הראשי במיני-סדרה "נשים שחורות" ב-1989, בסרט "המשרת" ב-2013, בתפקיד ראשי בסרט הטלוויזיה של HBO, "חיי הנצח של הנרייטה לאקס" ב-2017. אפילו הפיקה ושיחקה בסדרה "גרינליף" ששודרה בערוץ שלה. כמו כן, היא גם דיבבה מספר סרטי אנימציה.

ב-2017 החלה לשמש ככתבת מיוחדת בצוות התחקירים של תוכנית הטלוויזיה "60 דקות".

ב-2013 קיבלה מהנשיא אובמה את "מדליית החירות הנשיאותית".

ווינפרי יסדה רשת כבלים לנשים בשם "אוקסיג'ן" והקימה חברת הפקות בשם "הארפו". יש לה קרן צדקה שתורמת מיליונים למטרות שונות מדי שנה, ובשנת 2000 יצא לאור מגזין בשם "O" שהיא מממנת ועורכת.

ווינפרי מדורגת כאפרו-אמריקאית העשירה ביותר של המאה ה-20, וכאפרו-אמריקאית הפילנתרופית ביותר בכל הזמנים.

השבוע דובר הרבה על ריאיון בלעדי שקיימה עם הנסיך הארי ואשתו מייגן מרקל, ושודר שלשום ברשת CBS. ראיון שצפוי להיות חושפני במיוחד ושאופרה עצמה מכנה 'הריאיון הטוב ביותר שעשתה עד היום'.

'אתם חייבים להתפרנס, אני מבינה את זה, אבל אתם גם חייבים לדעת מה מדליק בתוככם את הניצוץ הזה כדי שאתם, בדרככם שלכם, תוכלו לשנות את העולם'.


bottom of page