top of page

א̲ש̲ת̲ ̲ה̲ח̲ו̲ד̲ש̲ ̲–̲ ̲א̲ו̲פ̲ק̲ ̲ר̲א̲ש̲ו̲ן̲


לפני כ-4 שנים החליטה קאוצ'רית להעלות סרטון של נערה בת 13 שסיפרה באומץ וגלוי לב על החרם, נידוי והשפלות שהיא עוברת מזה 6 שנים (מכיתה א' – ו'). המשפחה חששה מהפרטיות שתיפגע ושאולי זה יגביר את הבריונות נגדה, אבל אופק ראשון, הבוגרת והאינטליגנטית אישרה את הפצת הסרטון, אמרה שלה אין במה להתבייש והביעה רצון לעזור לילדים אחרים. הסרטון בו אופק מספרת את סיפורה ויוצאת נגד חרם ובריונות, נגע בלב כולם וצבר יותר מ-10,000 צפיות תוך יום. גם מגיש "הצינור" גיא לרר לא יכל להישאר אדיש והגיע אליה הביתה לראיין אותה. צוות התוכנית יזם את פרויקט "סיירת החרם" אותו היא מובילה ויחד עם שותפים נוספים מסייעת לילדים שסובלים מחרם.

"אחרי שיצאתי עם הסיפור שלי, האינסטגרם שלי הוצף בהודעות של הורים וילדים שמשתפים אותי בסיפור שלהם ובמה שהם חווים"

אופק בחרה לחשוף את סיפורה ולהפוך את החוויה האישית הקשה לשליחות ובמו ידיה חוללה מהפכה חברתית. במהלך השנים היא הוזמנה להופיע בתוכניות טלוויזיה רבות ולספר את סיפורה, צולמה לקמפיין למשקפיים, החלה לעשות הרצאות בבתי ספר בהן היא מספרת את סיפור חייה ועל האופן בו ניתן להתמודד במצבי חרמות ובריונות, הקימה סדנה לילדים ונוער "האופק שלי", השתתפה בתוכנית דוקומנטרית-קומית חדשה ב"כאן" חינוכית, נפגשה עם שחקנים, מובילי דעת קהל ובכירים בממשלה (רוה"מ בנימין נתניהו, שר החינוך לשעבר יולי אדלשטיין, נשיא המדינה לשעבר רובי ריבלין). מגזין "לאישה" בחר בה למשפיענית לשנת 2020 ו"מעריב לנוער" למשפיענית לשנת 2021. היא זכתה באות "קרן ילדי ישראל" על פעילותיה.

ביום העצמאות האחרון, הנערה בת ה-17 מראשון לציון שבמשך שנים הייתה מנודה וכיום תלמידת תיכון מקובלת, הדליקה משואה בטקס בהר הרצל. היא הייתה אחת משתי המשיאות הצעירות ביותר וגנבה את ההצגה. היא זכתה לתשואות אדירות כשאמרה שהיא מדליקה משואה "לכבוד הילדים השקופים, שמרגישים שהם לבד בעולם". היא ביקשה מהם: "תקשיבו למחיאות הכפיים, כולם מחבקים אתכם"

הרבה פעמים משברים / קשיים / אתגרים באים כדי לדחוף אותנו לשליחות שלנו. אתן כבר יודעות שאני גיליתי את היעוד שלי בזכות מערכת יחסים רעילה ומשבר פרידה שעברתי.

ומה אתכן? איזה משבר עברתן ממנו התחזקתן, צמחתן, התפתחתן ולמדתן דברים מהם אתן יכולות לתרום לעולם / לעזור לאחרים?



bottom of page